i can transform ya

Godkväll kära läsare

Som jag nämnde tidigare så har jag varit ovanligt glad idag, vet inte varför.
Skolan börjar dock ta kål på mig, kanske inget att vara glad över dock men verkligen.
Känns som att studenten gärna får vara iår istället för nästa år men det är bara önsketänkande ju.
Efter skolan gick jag, Nivvan & Jossan till Törnrosa för att sola 30 minuter, så otroligt skönt.
Låg och inbilla mig om att jag låg på en strand haha, det var härliga stunder, tills man vaknar upp till verkligheten.
Snö, blask, blås, kallt, minusgrader och mycket kläder - ingenting roligt med detta, eller hur?

Efter solningen skulle jag möta mamma och pappa för att hämta ut vaccinet på apoteket.
För er som inte vet så vaccinera jag mig mot livmoderhalscancer idag.
Så för er som undrar så kostar det 1800 kr för 3 sprutor (man ska ta alla 3) plus 300 kr för att dom på privata läkaren ska ta sprutan på dig så sammanlagt en kostnad på 2100 kr ca. Om ni tänker såhär, hellre betala det än att riskera att få sjukdomen, har jag inte rätt? Så resonerar jag iallafall.


Bild från Sofies 20års fest!

Så hela kvällen har jag pluggat och varit nere hos min syster en snabbis hihi.
Nu planerar jag att äta en stor fet semla, dricka te och jucie framför.. vad tror ni?
GREY'S ANATOMY såklart!

later

Kommentarer
Postat av: Abby

Du passar jättebra i röda läppar! :)

2010-01-19 @ 21:01:05
URL: http://abbylarsson.blogg.se/
Postat av: olen

man kan inte tyvärr vaccinera helt sig emot cancer, oavsett dess typ.

livmoderhalscancer sprutan innehåller endast förebyggande ämnen såsom Humant papillomvirus^1 och-O-desacyl-4’-monofosforyllipid A, vilka är förebyggande.

Man räknar med att sprutan ger 60-70 % skydd och ska BORDE därför inte klassas som vaccin.



Glöm inte att vaccin innehåller mycket kvicksilver också, så undvik att äta vit fisk 2-3 veckor efter injektionen.



Hoppas att allt går bra ;)

2010-01-20 @ 20:05:23
Postat av: Mikaela

SV Olen: Nej, det är inte själva cancer man vaccinerar sig mot med dessa sprutor utan det är mot själva viruset som tros orsaka livmoderhalscancer. Och riktigt säker kan man nog aldrig vara men enligt vad läkaren sa igår så hade man i princip fullt skydd mot viruset efter 3:e sprutan :)



Tack så mycket! :D

2010-01-20 @ 21:02:35
URL: http://mviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0